Dogmushing!!!

Provade att åka hundspann för första gången idag!!!! Galet roligt var det, även om jag bara satt i släden i några minuter. Fyra häftiga HUSKEYS drog släden och jag blev tillsagd att luta med kurvan, ungefär som när man åker motorcykel. Hoppas verkligen att jag får chansen att prova igen, och då helst köra släden själv. Det är sjukt vad mycket dragkraft det är i sådana hundar, särskilt ledarhunden såg ut som att han skulle kunna dra iväg med ett helt stall. KENZA fick snällt vänta i bilen medan jag åkte iväg på mitt lilla äventyr, var rädd att de stora hundarna skulle sluka henne med hull och hår.

Annars har jag mått riktigt kass idag faktiskt. Influensasprutan måste ha innehållit något väldigt starkt för varken jag eller K kunde sova inatt och jag har en såndär obehaglig febervärk i hela kroppen som inte verkar vilja gå över. Ska äta PAPA MURPHYS till middag nu, kanske känner mig lite bättre efter det. Förhoppningsvis slipper vi influensan iallafall...

 

Kommentarer
Postat av: Freedomtravel

Hundspann låter mysigt! Och så lärde jag mig ett nytt ord på engelska samtidigt ;)

2010-10-28 @ 07:23:34
URL: http://www.freedomtravel.se
Postat av: Ulf Johansson

Nar jag tog influensa sprutan for tre veckor sedan sa blev jag ocksa lite hangig.



Uffe/swedaddyo

2010-10-28 @ 07:48:28
Postat av: Linda - Mitt liv i Grekland

Åh va häftigt! Har du inga kort?! :)



Krya på dig, hoppas du blir bättre snart!

2010-10-28 @ 11:15:19
URL: http://dotlc.blogg.se/
Postat av: linda

Nu har jag läst hela din blogg, och det är sååå intressant! Sluta inte blogga är du snäll :)

2010-10-28 @ 20:16:47
Postat av: Marie

Freedom: ja det är lärorikt det här med bloggar!! Mysigt var det!



Ulf: Hej och välkommen hit! Läskigt att man ska bli så hängig av något som ska hålla en frisk. Jag mår bättre idag, hoppas du gör det också!



Linda; Jag hade ju inte kameran med mig tyvärr, ska bli bättre på det..



Linda; Välkommen hit! Kul att du finner bloggen intressant, är det något ämne som är speciellt intressant för dig? Jag fortsättar blogga så länge det är roligt, just nu tycker jag det är jätteskoj!

2010-10-29 @ 00:25:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin