Nakenchock på kalas

Visst är det härligt med kalas, i alla dess former! Mormor G blev jätteglad över sina presenter och Marty hade stått i köket hela dagen och bjöd på twicebaked potatoes och älgstek. Mmm gott var det. Och så fick vi amerikansk födelsedagstårta, ni vet en sån med en massa dekorationer i glada färger! Mysigt!

Under middagen frågades det vad jag pysslar med nu under hösten och då berättade K (som förövrigt älskar att provocera) att jag minsann planerade att börja måla nakenmodeller. Samtliga amerikaner satte i halsen och kippade efter luft medan jag ILLRÖD i ansiktet förklarade att min teckningslärare tipsat mig om en annan lärare som håller kvällssessioner där man kan gå och måla kroki. Jag älskar att rita och måla, särskilt människor, och ser inga som helst problem med att sitta med papper och penna framför en nakenmodell. Man eller kvinna, ung eller gammal, alla kroppar är roliga att försöka avbilda. Genomsnittsamerikanen är inte riktigt lika OPENMINDED när det gäller nakenhet (iallafall inte i Alaska) och jag tror inte riktigt att det var någon mer än jag som såg tjusningen i att porträttera nakna Alaskianer.




Vi firade tre födelsedagar samtidigt






Kommentarer
Postat av: Eleonor

Ja jag måste ta med mig fotoalbum.. Men självklart inte alla då blir det för tungt =)

Om vi hittar hus i Buford så kommer vi bo 15 minuter från Georgias största mall. Wooohooooo!!

Bor ni centralt?

2010-10-05 @ 20:34:18
URL: http://eleonorsamerica.blogg.se/
Postat av: Marie

Haha, för att vara i Alaska bor vi centralt i näst största stan. Men det är ingen vidare shopping här tyvärr, något jag saknar! Georgias största mall låter ju inte helt fel! Kram

2010-10-10 @ 21:51:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin