Oktobersnö

Lika snabbt som den kom lika snabbt är den borta. Snön som kom imorse. Kenza som föddes i juni tittade förvånat ettag innan hon beslutade sig för att sprattla omkring i det härliga kalla. Om några dagar är det nog såpass kallt att snön ligger kvar. Sen ligger den där, fram till mars/april. Det är långa vintrar här i Alaska. Några löser det med att gå i ide, andra (grodor) fryser till is medan det väntar på  våren. Tranorna har gett sig av för länge sen. Jag tycker det ska bli fantastiskt spännande att prova på en vinter i Alaska. Men för säkerhetsskull var jag och kikade lite i reseguider över Hawaii idag. Det är hit alaskianerna färdas när det är som allra kallast i januari. Precis som tranorna flyr det sin kos till den tropiska värmen för att komma tillbaka fullproppade med Dvitamin. Tycker det låter som en alldeles utmärkt idé..:)



Kommentarer
Postat av: Linnéa

Ahh vilken söt bild.

Du har fått en award av mig!

2010-10-08 @ 04:51:12
URL: http://skruttplutt.wordpress.com
Postat av: Min plats i solen

Hej Marie!



Vilken fin bild på en bedårande söt Kenza! :) Hawaii låter som ett trevligt alternativ när vintern drar ut på tiden och känns lång och kanske lite tröstlös. Lite sol och värme kan ju vara ett trevligt sätt att ladda batterierna. :)



Här i södra delarna av Sverige har vi ingen snö ännu och mest troligt dröjer den minst en månad till. Men man vet aldrig. ;)



Trevlig helg på dig Marie!

Kram Lotta

2010-10-08 @ 13:16:33
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com
Postat av: malin clapper

Men hjälp vad söt man kan vara! Det gör ont i magen så fin hon är!

(Är inte alls avundssjuk på snön måste jag säga...)

2010-10-08 @ 19:55:49
URL: http://www.mrsclapper.blogspot.com
Postat av: Marie

Linnéa; oj, tackar tackar!



Lotta; jo jag tror man mår bra av solsken! hawaii vore en dröm. kram på dig!



Malin; nej snön är kanske lite väl tidig..men Kenza verkar gilla den ;)

2010-10-10 @ 21:46:33
URL: http://marielsworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin