Trevlig middag

Godmorgon Bloggers!

Just nu sitter jag och mumsar på resterna av Chokladtryffel Cheesecaken som vi serverade till efterätt igår. Blev riktigt nöjd med den måste jag säga! Ks nya kollega Bruce och hans fru var här och vi bjöd på Ostfyllda pastasnäckor med marinarasås. De hade med sig ett klockrent vin som vi drack till och jag måste erkänna att jag är lite tung i huvudet såhär dagen efter..

Jag hade aldrig träffat Bruce innan och visste bara att han är atheabaskan och född här i Fairbanks. Under middagen visade det sig att Bruce minsann var i Sverige på hockeyläger som trettonåring och att han var mäkta populär bland tjejerna i Avesta. På den tiden, ska jag kanske tillägga, då detta var någongång under det glada åttiotalet.:) Bruce berättade att han minsann serverades öl hos sin värdfamilj i Sverige och att han var imponerad över hur bekväma vi är med att vara nakna tillsammans (han provade på bastu under sitt besök i Sverige).

Bruce överaskade också med att berätta att han träffat på Gunde Svan (!) 1984 i ett skidspår här i Alaska. Bruce var ute på ett träningspass en vanlig onsdagkväll och började samåka med en blond pojk som åkte samma sträcka. Först dagen efter, när Bruce var och tittade på tävlingarna, insåg han att det minsann var självaste Gunde han hade tjötat med. Jag berättade för Bruce att Gunde numera är en folkkär tvpersonlighet som nyligen gjort comeback i Fångarna på Fortet.

Vi hade en trevlig middag.

Nej, nu måste jag ut och känna på det goa höstvädret. Eventuellt att jag plockar lite lingon idag och ställer mig och syltar och saftar. Eventuellt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin