Ledsen

Mitt hjärta håller på att gå sönder. I eftermiddag kommer det hit ett par för att titta på vår ena valp, eventuellt tar det med sig honom hem samma dag. Om dom inte verkar bra säger jag ifrån direkt, men nu har vi alltså förmodligen tagit beslutet att hitta ett nytt hem åt vår ena hund. Det går inte att beskriva hur ledsen jag är över det här. Jag skäms över att vi inte kollade upp ordentligt innan vad det innebär att ha två valpar tillsammans. De flesta skriver att det är förödande för valparna, den ena blir mer dominant medans den andra hela tiden kämpar för att ligga högst i rang. Det är inte rätt mot hundarna. Punkt. Så är det bara. Har lärt mig nu att om man ska ha två hundar skaffar man dem i två omgångar så de slipper känna konkurrens sinsemellan. Visst, det kanske är möjligt, men jag är ju tyvärr ingen Caesar Milan med lååång erfarenhet, och jag vill verkligen göra vad som är bäst för hundarna. Framöver när jag börjar jobba kommer det inte heller vara hållbart att gå separata promenader, träning etc. Det finns inte tid till det. Känner mig som en idiot. Förlåt.



Kommentarer
Postat av: Min plats i solen

Hej Marie!



Men du, vem som helst kan göra fel. Det är mänskligt. Och även om det gör ont i hjärtat så försöker ni ju nu göra det rätta nu. Det hedrar er verkligen. Jag hoppas att ni hittar ett fint hem till valpen.



Kram Lotta

2010-09-04 @ 12:19:38
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com
Postat av: Marie

Det är hemskt när man inser att man misstagit sig, men jag tror vi gjort rätt nu. Tack för din fina kommentar! Kram

2010-09-04 @ 18:14:53
Postat av: Linnéa

Jag är med dig, det är inte lätt att ha valp! Jag har alltid haft hund men aldrig valp och det var en stor skillnad! Du såg kanske tortyr redskapet/halsbandet jag försökte mig på? Det höll 30 minuter sen brast mitt hjärta och jag har fått skämmas både på bloggen och på den (enda) promenaden. Men vi lär oss! Fantsastiskt söt hund ni har!

2010-09-24 @ 02:08:18
URL: http://skruttplutt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin