Än får vi gå med strumpor och skor (och mössa)



Snön vräker ner här i Alaska. Hemma i Sverige börjar väl vårmodet fylla butikerna (ohh, jag är avis) och de tjocka vinterjackorna bytas ut mot tunnare kläder, men här är det minst en månad kvar till BREAKUP då isen smälter och värmen kommer.

Idag var vi hos mormor G i North Pole på söndagsmiddag och på vägen hem var det riktigt svårt att se för all snö. Vi stannade vid en bil som låg upp och ned i en driva vid sidan av vägen, K lös med sin Iphone efter människor men bilen var tom och vi kunde inte se några i närheten. Förmodligen hade de fått hjälp och liftat in till stan för att hämta en bärgningsbil. Man får lite respekt för vädret när man bor så här ute i bushen.

Kommentarer
Postat av: Katarina i Asien

Härlig vinterbild!



Jag som tagit del av att det är full vinter också i Sverige och kylan tagit ett rejält grepp om Sverige, så jag skulle tro att det tar ett tag innan vårkläderna kommer till användning. I allafall hos min familj uppe i Norrbotten.



Har du lärt dig att uppskatta vintern? Trots att jag bor i Asien så reser jag hem till sVerige varje vårvinter, just för att det känns så fräscht med solen och snön.



Hoppas du får vår snart. Det ser ut som vovven trivs i ert snö pulsande.



2011-02-21 @ 09:38:06
URL: http://kattasfikarum.blogspot.com/
Postat av: Li

Well, vårmodet kanske kommit till sverige, men inte våren =O(

Det har varit och ÄR en LÅNG vinter här hemma.

just nu faller det lite snö och är RIKTIGT kallt ute!

Kanske inte går att jämföra med din vinter dock =O)

Härlig bild!

2011-02-21 @ 16:55:08
URL: http://li-mitt-liv.blogspot.com
Postat av: Anne-Marie

Oj, oj vilken vargavinter ni har. Och det är ju inte bara det att ni har mycket snö, det är väl otroligt kallt också. Tror att jag skulle ha svårt att kunna anpassa mig till Alaskas vintrar. Respekt för vädret är nog A och O där ni bor. Kram!

2011-02-21 @ 17:47:10
URL: http://bo-i-usa.blogspot.com
Postat av: Marie

Katarina; Hej Katarina och välkommen hit! Vad härligt det låter med Asien! Sverige är fantastiskt, jag gillar snön, men det bästa är ändå när våren kommer! Jag börjar vänja mig vid Alaska och uppskattar snön, men igår surfade jag på de svenska modesidorna och kände en längtan efter tunna schiffongblusar. Nu ska jag kika in på din blogg! Kram

2011-02-21 @ 20:42:11
Postat av: Marie

Li; du har rätt, det är ju vinter i Sverige med! Men snart så..och om man vill drömma om våren kan man alltid kolla vårmodet på nätet, såå mycket fint det finns!



Anne-Marie; Det är inte så farligt nu, -20 celsius. Om jag kan anpassa mig så kan du! Bra däck och tjock jacka rekommenderas!Grattis och välkommen hem igen föresten! Kram

2011-02-21 @ 20:48:14
Postat av: Desiree

Vårmodet börjar dyka upp men det är låååångt från vår här. Vi har nästan lika mycket snö här i Stockholm som du har i Alaska. Det kommer lätt dröja en månad till innan det blir vår här. Det känns nästan som om jag bor i Alska fast jag bor i Stockholm. Vilken härlig bild på dig här i snön.

KRam!

2011-02-22 @ 08:41:31
URL: http://sweethomesweden.blogspot.com
Postat av: Swedish Army Wife

Det har kommit en del snö här i Michigan också men inte på långa vägar så mycket som ni har däruppe. Jag tycker vi håller tummarna för en riktigt härlig sommar som kompensation för den här vintern!

2011-02-22 @ 18:49:47
URL: http://www.swedisharmywife.com
Postat av: Samantha

Vilken fin vinterbild :)

Och vilken annorlunda och intressant blogg du har !

Har följt den ett pat månader nu och det är alltid lika intressant att läsa om ditt liv i USA/Alaska.

Vill bara fråga en helt off topic fråga ... är nyfiken i en strut och brukar alltid vilja veta hur folk har träffats och så ... vore kul och veta hur du och din amerikanske man träffades ?

Du har kanske skrivit om detta i bloggen innan ? men jag hittar inget ? och är som sagt vääääldigt nyfiken av mig ... :)

2011-02-23 @ 22:39:13
Postat av: Samantha

Jag ber om ursäkt om du tyckte jag var för nyfiken och nosy ... med min fråga :)

Hoppas du ej tog illa upp? var bara nyfiken ! :)

2011-02-26 @ 21:15:41
Postat av: Min plats i solen

Härlig bild på dig och Kenza! :)



Snön är borta här i södra Sverige och i affärerna finns inte bara vårkläder, även sommrkläderna har kommit fram i butikerna. Och det känns lite off att titta på sommarkläder medan vinterkylan fortfarande regerar utomhus. ;)



Kram på dig du fina

2011-02-28 @ 13:25:46
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com
Postat av: Marie

Desiree: det är fint med snön men nu får det vara nog! Stockholm är såå vackert på våren, längtar tills jag får se stan igen! kram



Swedish Army Wife; hur är årstiderna i Michigan? jag längtar till sol och vårknoppar på träden och håller tummarna för 100 procent soldagar i sommar!



Samantha; nu tror du säkert att jag tog illa upp för att jag inte skrivit på länge men inte, jag har bara inte hunnit skriva. K och jag träffades när vi pluggade i Tyskland. Du kan läsa mer om det i "Om mig" kategorin. Det verkar vara många som hittar kärleken just utomlands och blir kvar eller flyttar runt. Har du själv någon erfarenhet av detta?



Min plats i solen; har minsann sett knopparna på din blogg, nu är jag avis ska du veta! kram



2011-03-06 @ 04:29:52
Postat av: Ellinor

Hej

Vi har fortfarande 50 cm snö på vissa ställen, men nu har det börjat töa. Jag väntar på bakslag.

Men men... Det är underbart när det smälter

2011-03-08 @ 10:51:48
URL: http://olssonskrypin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin