Glass i lass

Alltså vad är det med Alaska och glass egentligen? Jag äter helt ärligt glass varenda kväll efter middagen. Till viss del vill jag skylla på Ks syster som skickat glasskuponger för Ben n Jerrys (och på K som så snällt delar med sig) men jag undrar fortfarande vad detta sug efter nåt kallt kommer ifrån.

Idag när jag kom tillbaka till jobbet från lunchen passerade receptionisten förbi med en stor skål med vad som såg ut som jordgubbsglass.

- Det finns glass i kylen, det är bara o ta! sa hon till mig och log på det där sättet som bara en Alaskiansk kvinna med en skål glass kan göra..

K har som tur är hittat lösningen på vårt glassbegär. Han har köpt ett gåband. Det ska vi springa på på kvällarna. Helst istället för att äta glass.

Kommentarer
Postat av: Desiree

Jag älskar glass så det låter som Alaska är ett toppenställe för en glassälskare. Mmmm så gott. Men kanske lite farligt att äta varje dag. Smart att skaffa ett gåband, hoppas det hjälper ;-)

Kram!

2011-02-10 @ 08:44:11
URL: http://sweethomesweden.blogspot.com
Postat av: Marie

Desiree: Det är nog inte särskilt hälsosamt, fast nog känns det som man behöver "lite o ta i" såhär på vintern. Så man inte förfryser.

2011-02-19 @ 05:03:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin