Barnsligt dumt

Jag tycker oftast att jag är ganska smart. Jag kan lösa matteproblem och suduko snabbt, är bra på korsord och att memorera sångtexter och monterar lätt ihop en möbel. Men idag var jag allt annat än smart. Idag var jag IQ fiskmås. 

För några veckor sen tappade jag bort min bilnyckel. Letade i varje väska och ficka men kunde inte komma på var jag lagt den. Som tur var hade jag en extranyckel och den har jag använt sen dess. Men idag tappade jag den också. K, Kenza och jag var ute mitt i ingenstans och pulsade i snön. På väg tillbaka till Ks bil var det plötsligt nedförsbacke och jag fick en innerlig lust att lägga mig RAKLÅNG i snön och rulla nedför backen. Ni vet så som man gjorde när man var liten.

Så då gjorde jag det. Fort gick det. Och jag skrattade så jag grät. När jag nästan var framme vid bilen stannade jag och bredvid mig, halvt begravda i snön, låg mina husnycklar. Kvar i den öppna fickan låg mobilen, men bilnycklarna var...borta. Vi letade och letade men att hitta ett par nycklar i meterhög snö är ju som ni förstår ganska dömt att misslyckas.

På resan hem ringde K bilfirman som sa att en ny nyckel kostar 200 dollar. Det är ungefär en veckolön på Fred Myers. Så jag surade lite. när vi parkerade i garaget tyckte K att vi skulle leta i tomburkstunnan, efter de första nycklarna jag tappat. Mycket riktigt, längst ned på botten låg dom, förmodligen slängda tillsammans med skräp som jag haft i bilen.

Vad ville jag säga med det här. Jo, om ni får för er att helt plötsligt kasta er ner i snön och rulla runt som en treåring, glöm inte att ni är vuxna människor med nycklar, mobiler, glasögon och annat skräp att hålla reda på...

Kram

Kommentarer
Postat av: Li

Tråkigt med nycklarna, men ack vad härligt att få vara barn för en stund igen =O)

2011-02-20 @ 11:10:14
URL: http://li-mitt-liv.blogspot.com
Postat av: Linda - Mitt liv i Grekland

Hahahaha, ni får gå på jakt efterdom när det börjar töa..!! Ja ja kul hade du i alla fall...ja tills du insåg vad som var borta!

2011-02-20 @ 11:10:30
URL: http://dotlc.blogg.se/
Postat av: Desiree

Oj vilken tur i oturen att du hittade det första paret med nycklar. Tur även att ni kunde ta er hem fast dina nycklar var borta.Jag kan tänka mig att man inte vill bli utelåst så att man inte kan ta sig hem med bil om man är ute i den snön och kylan. Tur som sagt att det ordnade sig.

2011-02-20 @ 21:35:05
URL: http://sweethomesweden.blogspot.com
Postat av: Marie

Li; Ja, det löste sig ju! Fast ibland önskar jag att jag var lite mer..förutseende. ;)



Linda; Säkert nån älg som hittar dom..det är skönt att vara barnslig ibland!



Desiree; Ja, tur att vi hade Ks bil..ska skaffa en jacka med blixtlås på fickorna. Så att jag kan fortsätta ha friheten att vara barnslig ;)

2011-02-21 @ 20:30:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin