Skijoring

Idag var vi och tittade när våra vänner tävlade i skijoring. De har två Australiensiska Fårhundar som de tolkar efter och jag måste säga att det såg ut att gå riktigt fort. När man åker skidor efter hund använder man såna skidor som jag provade häromdagen och man åker fristil. Jag tyckte det var väldigt jobbigt (utan hund), men det ser väldigt smidigt och fint ut när de åker efter hundar. Vissa hade tre hundar som drog samtidigt och det såg inte alls jobbigt ut för den som förde. Jag tycker det verkar vara en kul sport med mycket glada människor. Om ni är intresserade av tävlingar går VM i Skijorning i år vid Holmenkollen i Oslo, Norge.




Högenergihundar, redo att ge sig ut på banan




Lite sol gjorde det riktigt mysigt för åskådarna



Kommentarer
Postat av: Desiree

Det såg spännande ut. Men kanske inte helt enkelt heller första gången. Ser nästan lite likt ut som längskidor. Tycker du att de påminde om sådana eller var de helt annorlunda? Vilken strålande vacker vinterdag, så härligt med en stor portion sol.

2011-02-06 @ 08:17:04
URL: http://sweethomesweden.blogspot.com
Postat av: Freedomtravel

Ser ju riktigt kul ut!

:)

2011-02-06 @ 10:49:47
URL: http://www.freedomtravel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin