2010-04-25

Nu kan jag berätta min hemlighet - Vi har gift oss! Att detta hölls hemligt så länge beror på att Kendrick befann sig på konferens och kom tillbaka till Fairbanks kvällen innan. Med alla inställda flyg var det helt enkelt oklart om han skulle hinna hit i tid. Men han kom fram som han skulle och söndagen den 25 april 2010 tackade vi ja till varandra för första gången. Närvarande vid cermonin var mina föräldrar via Skype, Kendricks mormor Gladys och hennes man Marty samt familjen Coscon som vi lärt känna här uppe.

Nu till någonting som är väldigt viktigt för oss att ni känner till och förhoppningsvis har förståelse för. Kendrick och jag älskar varandra mycket, men anledningen till den här cermonin var att jag ska ha möjlighet att stanna i USA, kunna arbeta och slippa åka fram och tillbaka. Vi har därför bestämt oss för att, för oss, är detta en cermoni som bekräftar vårt samboskap. Bröllop, med allt vad det innebär, kommer vi att hålla i framtiden när vi har möjlighet att samla våra nära och kära. Och när vi själva känner oss redo förstås.

Cermonin var mycket enkel och kändes helt rätt för oss. JoAnn som vigde oss var klädd i jeans och själv körde jag 40talsstuk. Trots att det "bara" var en bekräftelse av vårt samboskap rördes jag till tårar när Kendrick läste sina löften och när vi var klara blev det en öm kyss med lite lätt sälta. :) Efter cermonin fick vi en blombukett via Skype som mamma plockat i deras trädgård vilket gjorde mig så himla glad. Precis den vackra enkelhet som vi ville att cermonin skulle vara. Sedan visade jag amerikanarna innebörden av ordet fika och serverade de sju sortes kakor som jag kämpat med i veckan. När våra gäster hade gått kändes det helt rätt att fortsätta dagen precis som en vanlig söndag. Vi la oss på vardagsrumsmattan och mös med våra katter, senare på kvällen hyrde vi film och köpte pizza.

För att klargöra det hela så ber vi er alltså vänta med gratulationer och presenter tills det är dags "igen". :) Det sker först när pappa lämnar över mig som brud.



Vi laddade med amerikanska pannkakor till frukost







We are gathered here today...








SMACK!



Tihi tihi





Fundersam Belle, vad gör dom?





To be continued..


Kommentarer
Postat av: Svar: Caroline

GRATTIS TILL ER BÅDA:)

2010-04-27 @ 17:05:57
URL: http://claracaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin