Just cruising

Väl tillbaka i Miami hade vi ingen egentlig plan. Det var tänkt att vi skulle kajaka i södra Florida men det vart inställt; lite synd för vi hade verkligen sett fram emot alla alligatorer och att paddla tyst genom sumpmark och "regnskog". Lite trumpna blev vi också när det började störtregna så vår plan B att stanna i Miami Beach rann ut i sanden. Istället satte vi oss på ett Starbucks och kollade andra alternativ. På andra sidan i väst, närmare bestämt i Naples, hittade vi ett strandhotell som verkade mysigt. Vägen dit gick genom The Everglades och jag höll ögon och öron öppna, för här skulle det ju finnas massor med alligatorer.

Kendrick trodde mig inte först när jag sa att jag såg en. Efter fem minuter såg jag en till, och sen en till och en till. De låg längs floden som rann bredvid vägen och såg ut att sola. Efter ettag var vi tvungna att stanna så att Kendrick kunde titta (det är INTE trafiksäkert att köra bil och samtidigt höra mig skrika TITTA TITTA, varannan minut)

Den här bjässen låg och lurade typ fem meter från bilen. Jag satt kvar i bilen :P



Kikar du bara



Och JA, den är riktig. När vi skulle vända bilen blev den livrädd och sprattlade ned i vattnet. Alligatorer är SNABBA och springer FORTARE än människor på land (men inte så länge)


Överlyckliga checkade vi in på det lilla strandhotellet med känslan att vi gjort mesta möjliga av vår lilla semester. Nu återstod bara att njuta av de två sista dagarna. Och det gjorde vi såhär;



Kendrick i skuggan - usch det är ju oliidligt varmt i solen



Marie i solen - pressa pressa pressa (med solskyddsfaktor 30 givetvis :))



Bläckfisk



Kvällspromenad





Florida producerar apelsiner åt amerikanerna. Kilometer efter kilometer stod de i rader



Apelsinblom påminner lite om syrener fast med citrusdoft. Det doftade underbart! Tänk den som hade ett apelsinträd i sin trädgård!



Jag och hästen framför Edens Lustgård



En sista Margeritha innan hemresan. April månad är för Marie nu officiellt en vit månad. Med detox. Och långpromenader. Och gymmet. Basta




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin