Kärt från Dalarna

Som svensk utomlands är det lätt att känna saknad efter sådant man haft runt omkring sig hemma. Kan ju vara allt möjligt men nu tänker jag på exempelvis små Röda stugor, Svenska flaggor, Carl Larsson, Zorn, Midsommarstänger och annat som man starkt förknippar med Sverige. Min moster har full koll på det där. Så hon skickade över en bok om att måla kurbits. Tack kära! Nu kan jag måla svenskt i min Alaskastuga! Hemma i Sverige väntar en vackert snidad koffert med kurbits på att skeppas över till det stora landet i väst. Den står i mitt gamla flickrum. Nu kan den få stå kvar ettag till. Kan inte släppa taget riktigt än. Känns skönt att den står där.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin