Jag tackade nej

Nu kommer ni tycka jag är helt kokko men jag tackade NEJ till jobbet jag blev erbjuden som Leasing Agent!

Yes, här har jag skrivit och beklagat mig över hur jobbigt det är att inte få jobba och så tackar jag nej när jag väl får möjligheten. Jag har funderat hela helgen och insett att varken jobbet eller företaget egentligen var rätt för mig, därför kändes det som ett riktigt BRA beslut. Min erfarenhet är att man ska gå på magkänslan i jobbsökeriet. Om det inte känns rätt från början så är det förmodligen inte det heller. Jag fortsätter söka HR och Redovisningsjobb och jag tror jag är på god väg att landa ett som jag verkligen vill ha. Var på ett andra besök för att komplettera med lite papper idag och chefen sa "We are seriously considering you". Det klingar fint i mina öron.

Kommentarer
Postat av: Helena

Hallå Marie,

Klart att du ska säga nej när det inte känns bra. Det gjorde jag också till några innan jag hittade mitt. Får hålla tummarna att det går vägen med det som ligger och väntar nu. Kram på dig

2010-12-21 @ 01:22:21
URL: http://misspkm.blogspot.com
Postat av: Anne-Marie

Helt rätt att gå på magkänslan. Den brukar inte ljuga. Ibland är det litet utmanande att göra det, men det brukar bli bra i slutet. Kram!

2010-12-21 @ 07:47:14
URL: http://bo-i-usa.blogspot.com
Postat av: Maisy Borg

Hej Marie!



Bra Marie!!!!

Det kommer något annat till dig som passar bättre, det är jag övertygad om.

Kram/Moster

2010-12-21 @ 09:17:42
Postat av: Li

Helt rätt inställning!

Lyssna på magkänslan och så kommer du få det jobb som du VERKLIGEN vill, det är jag säker på!

2010-12-21 @ 09:28:29
URL: http://li-mitt-liv.blogspot.com
Postat av: Linda - Mitt liv i Grekland

Förstår dig helt och hållet, känns det inte helt rätt gjorde du nog ett bra val och tacka nej! Så nu håller jag tummarna för det andra jobbet! :)

2010-12-21 @ 23:26:54
URL: http://dotlc.blogg.se/
Postat av: Eva i Aten

Jag tycker oxå att du gjorde rätt! Hoppas du får det andra jobbet istället!

Söt hund och katt du har!

God Jul!

2010-12-22 @ 02:02:17
URL: http://evaiaten.blogspot.com
Postat av: sara

å tack snälla, vad glad jag blir! =)

Man ska alltid lita på sin magkänsla, det brukar bli bäst då! Lycka till med jobbsökandet, plötsligt händer det =)

2010-12-22 @ 08:13:04
URL: http://missmantyniemi.blogg.se/
Postat av: Fadder

Bra gjort Protegé,



Säker på att du hittar något du hellre vill ha. Märkte ju talangen tidigt :)



God Jul !



(-17 i Sthlm idag)

2010-12-22 @ 16:59:51
Postat av: Min plats i solen

Hej Marie!



Du gjorde helt rätt om gick på din magkänsla. Den brukar vara bra att lyssna på. Jag tackade själv ja en gång till ett arbete där magkänslan egentligen sade mig att det var fel. Och självklart slutade det illa. Magen hade helt rätt och sedan dess går jag inte emot min magkänsla.



Jag håller tummarna för den andra tjänsten du har på gång Marie och hoppas att det är något riktigt bra. :)



Skickar er en stor julkram och hoppas att ni får en riktigt fin jul i Alaska. Sköt om er! :)



Kram Lotta

2010-12-23 @ 16:34:56
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com
Postat av: malin clapper

Magkänslan är bland det viktigaste vi har! Klart du ska lyssna på den, det gör du helt rätt i! Kram!

2010-12-29 @ 20:12:18
URL: http://www.mrsclapper.blogspot.com
Postat av: Marie

Helena; Skönt att höra, det låter som att du trivs med ditt jobb (och alla dina andra projekt med) Kram



Anne-Marie; Jag hoppas att jag gjorde rätt och att jag hittar ett bättre. Ibland måste man ju våga för att vinna, det är du ju ett praktexempel på!



Maisy; Tack moster, du är en klippa!



Li; Tack va snällt, det hoppas jag med!



Linda; Tack va snällt! Har du tänkt söka jobb i Grekland?



Eva; God jul och välkommen hit! Vad spännande att bo i Aten, nu ska jag kika in på din blogg!



Sara; Det gäller att hitta sin passion, antingen på jobbet eller vid sidan av..säljer du dina tavlor?



Fadder; Tackar ödmjukast ;) God jul på dig och klä på dig ordentligt så du inte fryser! Kram



Lotta; Jag har också gjort misstaget att tacka ja fastän magen egentligen sa nej, inget jag tänker göra om! Bättre att vänta och slå till när drömjobbet dyker upp! Kram på dig Lotta!



Malin; Kändes helt rätt, och gör fortfarande. Hoppas på att 2011 blir det år då jag landar ett drömjobb, precis som du gjorde i år! Kram



2010-12-29 @ 23:02:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin