Tre små ljus



K är i Anchorage och jag har tänt adventsljusstakens tredje ljus. Satte på Luciafirandet på svtPlay och det skulle jag inte ha gjort för nu sitter jag här med tårarna rinnandes. Precis som Shirley och c/o sjunger är jag här, på andra sidan jorden, och jag känner mig så fruktansvärt ensam när så många jag älskar är så långt borta.
Det är intressant vad känslor kan välla upp sådär bara av att höra sången om tusen juleljus som man sjungit hundra gånger som barn.

Nu ska jag ta en till lussebulle och tänka på alla er som jag saknar så mycket. Ni finns ju fortfarande kvar, precis gått upp ur era sängar och på väg till jobbet och skolan. Om ni ser tre små ljus på rad på himlen, då är det kanske mina ljus här i fönstret i Alaska.

Näe nu kommer Darin också, med dom där hundvalpsögonen...

Kommentarer
Postat av: Li

Kanske är det just att det är traditioner som sitter i ens ryggrad att man blir så himla berörd?

och jag känner igen att man saknar nära och kära, även om jag har betydligt närmare till mina...

Fin bild och tanke att tre ljus skulle vara dina som man ser =O)

2010-12-15 @ 10:19:01
URL: http://li-mit-liv.blogspot.com
Postat av: Caroline

Vi tänker på dig också! kram

2010-12-15 @ 14:37:51
URL: http://claracaroline.blogg.se/
Postat av: Eleonor

Jag har också blivit lite blödig när jag tänker på den mysiga julen i Sverige.

Förra året spenderade jag julen i USA och kände ingenting men nu när jag vet att jag inte kommer åka hem på väääldigt länge så blir jag ledsen när jag hör svenska julsånger.

2010-12-15 @ 15:47:07
URL: http://eleonorsamerica.blogg.se/
Postat av: Hanna-TX

Julen ar en san familjehogtid, far mig alltid att sakna mina nara o kara lite extra. Dock har jag noll julstamning har i 22 grader o sol och av nan anledning sa hjalper det mig att inte langta lika mycket.



P.S. Paminnelse: Idag (midnatt central time) sa ar det sista dagen att signa upp for Mary Kay. Jag kan verkligen rekommendera det, det ar som en jatte-julklapp till dig sjalv :)

Postat av: Hanna-TX

menar sa klart sista dagen for att fa starter paketet for $75 :)

Postat av: Marie

Li; Nog har traditioner stor påverkan på åtminstone mina känslor! Det är ju saker man ser, hör och smakar som väcker känslor och som i det här fallet, saknad. Skönt att du har din familj nära, ska du träffa dem i jul? Kram



Caroline; Gulle



Eleonor; Men tänk vad härligt att fira med din Jason. Och det kommer fler jular, nästa år kanske ni är i Sverige? ;)



Hanna; ja det måste bli en annorlunda jul när det är så varmt, men kul erfarenhet såklart!



2010-12-22 @ 10:56:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin