Drömresa 1.0

Ända sedan min språkresa i ettan på gymnasiet har jag älskat att resa. Jag kan inte sätta fingret på exakt vad det är, men jag tror att historien en plats berättar, människorna man möter, äventyren man snubblar över och maten, dofterna och musiken, är saker som gör att jag bara vill ha mer. Resandet har också gjort att jag verkligen har insett hur unikt Sverige är, vilken härlig kultur vi har och hur duktiga vi är på att hålla fast vid våra vackra traditioner. Jag fantiserar ständigt om nya platser och äventyr, så nu vill jag dela med mig av några här på bloggen.

Det första resmålet som jag drömmer om är Italien. Jag fascineras av byggnaderna, historien, språket, naturen och kanske framförallt.......maten.

Jag skulle vilja vara kär i Venezia



Källa


Ta en roadtrip och besöka vingårdar i Toscana



Källa


vandra Via Ferratta i Dolomiterna i norra Italien



Källa

beundra arkitekturen och konsten i Roma



Fontana di Trevi, Roma

och prata italienska och äta och dricka Aperitivo med lokalbor




Bäst jag börjar öva på italienskan omedelbums. Frutti Di Mare, Caglioni Maccaroni, Ciao Bellizzima!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin