DET är jämställdhet

Godmorgon bloggen! Har sjukt mycket att göra idag - ska måla klart allt, städa hela huset, sätta tillbaka alla kontakter, fixa recept och handla mat inför nästa vecka när Ks mamma och Bob är här, ha besiktning med killarna som fixat utsidan av huset och köpa present till Savannah som har 15års kalas imorgon. Lite småstressad alltså. Och så hände precis det som INTE får hända. STOPP I AVLOPPET! :( Fy fan. Cynikern i mig minns en enkät som jag fyllde i på Hanna Fridéns sida för inte så länge sedan. Enkäten handlade om jämställdhet och hur jämställt förhållande man lever i. Jag tycker ju själv att K och jag har ett fantastiskt jämställt förhållande; vi delar på allt, han lagar gärna mat och gör "traditionella" kvinnosysslor, och själv är jag inte rädd för att "ta i" och använda "hammaren", MEN, jag hängde upp mig på en sak i testet. Frågan om vem i förhållandet som rensar avloppet. Det är HAN. Jag har, när jag tänker efter, aldrig behövt göra det. Han har grejat det liksom. Och nu är han på jobbet hela dan och kvällen. Och jag lever ju i ett jämställt förhållande. Och, nej, det finns ingen hyresvärd här som jag kan ringa och be om hjälp.

Kort sagt, GUMMIHANDSKAR OCH MUNSKYDD PÅ, jag klarar tamejfan ALLT! :)

Kommentarer
Postat av: Hanna Fridén

You go girl! :D

2010-06-04 @ 14:51:23
URL: http://www.hannafriden.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin