MarieLs Midsommar

Hej Darlings, hur har ni det i underbara sommarSverige? Och i övriga delar av världen också för den delen :) Jag befinner mig ju i Alaska och förberedde mig på en sommar utan midsommar. Herregud, en sommar utan svensk midsommar. Det går ju faktiskt inte. Näe, det gör det inte. Så jag tog tag i saken.

Först spikade jag ihop ett kors och plockade blommor




Mormor G och Marty hjälpte till ....




Vips hade vi fixat en fin stång!!




Sen flätade jag ihop en krans




Min kära man tar tyvärr avstånd från allt som luktar fisk och skaldjur, men han smakade iallafall på sillen vi åt till förrätt! :) Huvuderätten var en italiensk 80talssmörgåstårta. Trendigt värre ;), och så långt ifrån amerikanskt man kan komma.




Kära amerikaner testar svenska traditioner såsom snapsvisor, sill och potatis, och skolas i varför majoriteten av svenska barn är födda i april.



Ingen midsommar utan tipspromenad och femkamp. Jag var lekledare och domare så det blev inte många bilder. Mormor G vann tävlingen och äran!!




Nu ska jag somna sött och drömma om mitt livs prins. Första året utan blommor under huvudkudden?



HUR VAR ERAN MIDSOMMAR??????
PUSS O GONATT

Kommentarer
Postat av: Caroline

Va fint:-)

2010-06-27 @ 12:59:34
Postat av: malin clapper

Vad härligt! Vilket engagemang du lade ner! Jag skäms för att säga det men den enda midsommarstång jag såg i år, var en vi körde förbi på vägen hem på midsommardagen...



Tack för resetipsen! Jag ska kika vidare på dem, framför allt på La Paz!

2010-06-29 @ 13:04:53
URL: http://www.mrsclapper.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin