Sommarvärme!

Yes! Vi är i Florida och det är 25 grader och sol. Kan inte fatta att i förrgår vandrade jag omkring bland isskulpturer och höll på att förfrysa tårna (bilder kommer senare) och idag har jag legat i en solstol och tittat upp på en klarblå himmel. High life. K är här på konferens i en vecka, själv ska jag ägna dagarna åt sol, bad, shopping och att planera nästa vecka då vi båda har tagit semester. 

Vi befinner oss just nu i Orlando som är amerikanarnas nöjesparadis. Här finns Disneyworld, en hel radda nöjesparker, gigantiska palats till hotell, finfina golfbanor och massor med outlets och "shoppingmalls". Det verkar vara stan där ingenting är omöjligt! Det bor ca. 2 miljoner människor här vilket märktes när jag skulle ta våran lilla hyrbil och köra till Walmart för att handla. Trots GPSen körde jag fel och hamnade på motorvägen där det fanns FEM(5!) körfält. Då var man inte så kaxig..;) Så här bor vi första veckan, känns lite...Maria Montazami.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin