Storpack med...

Jo, det här med Black Friday...det var ju lite stökigt. Vissa kunder hade varit uppe hela natten i hopp om att få tag på en voucher så de fick rabatt på en LCD Tv eller Dvd spelare, utan resultat. Istället kom de svettiga fram till kassan med påsar under ögonen och en hel vagn full med........STRUMPOR! Black Friday NUMBER ONE SELLER i Fairbanks detta år var definitivt storpack med tubsockor. På god 2a plats har vi fleecefilten i kulört färg. Himla intressant det här med traditioner faktiskt..

Bloggvänner i USA, var det någon av er som gjorde några fynd?



 


Kommentarer
Postat av: Helena

Hej!



Vad roligt att läsa om ditt liv i Alaska! Jag är också gift med en amerikansk militär men vi har inte förmånen att bo ihop än, jag sitter i Sverige och väntar på mitt green card...det är så seeegt!

Det var nära att vi också hade hamnat i Alaska eftersom min man försökte få en tjänst där, men det blev inte så utan jag kommer flytta till Tacoma (söder om Seattle) så fort jag blir insläppt i landet.

Ville bara säga hej och att jag gillar din blogg, vi ses kanske i Alaska om några år om min man blir placerad där! ;)

2010-11-28 @ 12:56:58
URL: http://www.swedisharmywife.com
Postat av: Liz

Hej Marie!

Nej, har stannade vi inne hela fredagen och orkade inte ta oss ut i trangseln, speciellt inte med barnen. Men visst, det har varit kaos har ocksa i stan, horde att nagon blev nedtrampad och skadad pa nagon affar i stan (tydligen en tyvarr aterkommande "tradition" verkar det som lite overallt).

Idag ar det sista dagen av langledigheten for min man (4 dagar!!!) sa vi ska bara mysa och tanda ljus i adventsljusstaken och borja julpynta lite..

Trevlig forsta advent onskar jag dig!! Ni lar ju ha mycket mer stamning med all sno an vi har i Kansas dar det inte finns en snoflinga...

Kram Liz

Postat av: Helena

Haha.. tja det vet det sjutton. Var bara kul att titta på alla människor. Visst handlade jag också lite. Body shop fick jag till det tycker jag.. sen vet det sjutton om det var så mycket rea... men det var kul ändå!



Kram kram

2010-11-28 @ 20:16:12
URL: http://www.misspkm.blogspot.com
Postat av: Marie

Helena; Välkommen hit! Greencardproceduren är bra seg, men värt all väntan! Ett tips till dg som flyttar nära Seattle; organisationen Svea har många medlemmar där, kan vara kul om du vill hitta svenska vänner!



Liz; Låter som ett klokt val! Skönt med långledigt, mindre stress och mer mys slår jag ett slag för. Kram på dig!



Helena; Jag kan tänka mig att Black Friday ser lite annorlunda ut hos dig som bor i en större stad. Helt annat utbud! Hade jag bott i en storstad och haft ledigt hade jag säkert också vart ute i vimlet och handlat. Lite citygirl är man ju ändå. Kram

2010-11-28 @ 22:36:05
Postat av: Linnea

Jag Bart overasskad av huuur manga manniskor som var ute. Mina kap var lite Skor till mor min, Yankee candles, och annat kraffs. Inga strumpor tyvärr!

2010-11-29 @ 13:33:13
URL: http://Skruttplutt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin