Jobbintervju




Sitter och gottar mig med svart kaffe och hembakt kanelbulle. Har precis kommit hem från intervjun på Fred Myers. Vad skoj det var! Jag älskar arbetsintervjuer, sitta och berätta om sig själv och sina upplevelser! Har själv jobbat med rekrytering och det gjorde att jag slutade vara nervös inför intervjuer. Det är ju trots allt en vanlig människa som sitter framför dig, även om de försöker med en hård fasad ibland. Idag fick jag prata med en söt gråhårig tant som undrade hur det kom sig att jag hamnat i Alaska av alla ställen? Och den histroien har jag ju dragit nu några gånger så den sitter..

De ringer förmodligen nästa vecka om de vill att jag ska börja jobba. Något som kan vara bra att veta för er som också ska börja söka jobb i USA är att när man kommer från utlandet vill de ha samtliga adresser man befunnit sig på de senaste fem åren så att de kan göra en BACKGROUNDCHECK och kolla att man inte är kriminellt belastad. Drogtester verkar också vara standard härborta, det har jag aldrig behövt göra hemma i Sverige.

Innan intervjun var jag på Ks jobb och fick en INFLUENSASPRUTA. Det var gratis genom vår sjukförsäkring så jag tänkte att, varför inte? Passade på att hälsa på många av hans nya kollegor och måste säga att flera såg väldigt bleka ut, tror att de kanske var rädda för sprutan!

Nu ska jag fortsätta med mitt jobbsökande. Jobbet på Fred Myers är deltid, så det vore faktiskt perfekt om jag kunde jobba där ettag. Då har jag ju fortfarande tid över att söka andra jobb och gå på intervjuer!

Kram på er kära läsare och bloggkollegor ute i cyberspace!

Kommentarer
Postat av: Anna - Swaussie

Vilken fin blogg du har, ramlade in av en slump och vill förstås lämna en kommentar. Lägger även till dig i mitt inlägg - Svenskar på vift i vår blogg.

http://swaussie.blogg.se/2010/october/svenskar-pa-vift.html



På återseende!

2010-10-27 @ 09:12:21
URL: http://swaussie.blogg.se/
Postat av: Linda - Mitt liv i Grekland

Åh va kul att det känns som det gick bra! Konstig du som tycker om intervjuer ;) hihi!



Jag har faktiskt fått göra ett drog test en gång i Sverige, när jag sommarjobbade på ett företag, den var standard för dom för alla sommarjobbar. Vi satt där ett gäng och vänta att få pissa i koppen. Sen att jag hade extrajobbat ett halvår innan de utan drogtest var en helt annan sak :P

2010-10-27 @ 09:19:43
URL: http://dotlc.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag håller tummarna för dig. Har ju varit frukt & gröntflicka på ica efter skolan i många år, det var bra. Jag var lycklig. :) Fred Myers blir säkert kalas, bäst förutom att kunna betala räkningarna förstås, blir alla nya arbetskamrater.

2010-10-27 @ 12:23:52
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Eleonor

Vad kul! Hoppas du får jobbet!!

Jag undrar om dom ringer till Sverige och kollar upp en.. haha. Jag tycker att det är bra att man får lämna drogtest. Mer sånt!

2010-10-27 @ 20:13:42
URL: http://eleonorsamerica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin