Är jag en viking?

Hurra Hurra! Världens bästa Anna T fyller år idag, stort GRATTIS till dig TROLLIS :) Miss you lots!

Igår var jag och lämnade in papper får att få ut mitt SOCIAL SECURITY NUMBER kort. Trots att jag fått mitt Gröna Kort är det SS numret alla frågar efter när man öppnar bankkonto, söker jobb, skaffar försäkringar etc. Så det måste man ha. Blir många kort har jag upptäckt.

Nu börjar vintern komma smygande häruppe i Alaska. Jag känner kylan genom sulorna på mina Converse och på huvudet har jag numera en fin vit yllemössa. Den blir nog utbytt mot en varm med ÖRONLAPPAR sen när det blir riktigt kallt. Alaskianerna har inte fattat det där med minusgrader utan går fortfarande i shorts och flipflops. Träffade en tjej från Ungern igår som sa att andra vintern hon var här, då var hon härdad. Men den första är man tydligen inte så kaxig. Får se hur det går, nästa maj kanske jag äntligen kan säga att jag är VIKING och mena det?

Svenska Familjen har åkt till Anchorage för några dagars SIGHTSEEING och imorse skjutsade jag K till flyget som gick till samma stad. Nästa vecka åker han till Las Vegas och sen ska han till Seattle. Tror han är rätt nöjd med sitt nya jobb! :) Själv ser jag fram emot en veckas sol på något varmt ställe i vinter och till ett VACKERT FÖRSOMMAR SVERIGE i vår. Tänka sig, nästa gång jag kommer hem har jag varit borta över ett år. Tror det kommer kännas lite sagolikt magiskt att komma tillbaka. Det är så mycket som är speciellt med SVERIGE har jag upptäckt, något som såklart är lättare när man som jag bor långt borta.

Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Svar: Caroline

När du kommer hem måste vi ha picknick i torpet och sola våra ansikten i vårsolen:-)

2010-09-28 @ 19:51:47
URL: http://claracaroline.blogg.se/
Postat av: Marie

Ja det måste vi minsann! Då får du bjuda på alla dina goa recept! Kram

2010-09-30 @ 01:01:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin