24 timmar i Chicago

På väg hem från Sverige mellanlandade vi i Chicago. Vi hade 24 timmar innan planet gick så vi lämnade flygplatsen för att göra stan.



Chicagos berömda Pizza modell extra tjock. Utan tvekan den godaste pizza jag ätit i hela mitt liv. Fast jag har ju inte varit i Italien än...



Det var 85% luftfuktighet och 35 grader varmt i Chicago. Mitt i stan hade de ställt upp den här blockfontänen där folk dansade omkring i vattnet sent på kvällen.



Chicago skyline





Pop, sizeroo....vi promenerade genom the Theatre District



Varför sitta på kontor när man kan jobba som Spiderman???



Såna här gränder har man ju sett förrut. På film. Vår taxichaffis sa så här "you never know who is gonna be the next one to get shot". Scary..



Tjusiga herrar i foaljén på vårt hotell



Där det pågick en konstutställning



Kendrick gillade den här tavlan...





There is no business like showbusiness





HM OCH en BEACH parallellt med shoppinggatan! Chicago har helt enkelt allt.....



Ridande beachpolis inkluderat

Kommentarer
Postat av: Eleonor i Nashville

Vad kul att ni kunde turista runt lite mellan flyg. Jag vill ocksa se Chicago! det ser verkligen superfint ut!

2011-08-15 @ 17:12:07
URL: http://eleonorsamerica.blogg.se/
Postat av: Min plats i solen

Tack snälla Marie för att jag fick följa med till Chicago! Det var härligt att få uppleva Chicago sett ur dina ögon och vilken stad dessutom. :) Däremot tror jag att jag som är lite höjdrädd nog hellre jobbar på kontor än som Spiderman. ;) Jättefina bilder! :)



Ta hand om dig vännen!



Kram Lotta

2011-08-15 @ 22:06:31
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com
Postat av: Liz

Hej Marie!

You're back!! Har saknat dina inlagg, och ser nu en hel bunt pa en gang. Harliga bilder och vad mysigt ni har haft det Sverige och Norge!

Bilderna fran Chicago ser verkligen kanon ut, har bara besokt flygplatsen och tyvarr hade jag en kort layover sa jag kunde inte lamna flygplatsen och aka in till stan, men skulle helt klart varit kanon! Maste tanka pa det en annan gang och boka extra lang layover om jag inte kommer dit pa nagot annat satt! Kram

Postat av: Anne-Marie

Kul att se bilder från Chicago - en stad jag bara mellanlandat i och aldrig besökt. Hua, det var varmt och fuktigt. Kram!

2011-08-16 @ 07:00:19
URL: http://bo-i-usa.blogspot.com
Postat av: Mattias Bergkvist

Jätte fina bilder.

Såg du det jätte höga byggnad som är högre en World Trade center i New York.

2011-08-17 @ 08:13:09
URL: http://mattias-filmochbild.blogspot.com
Postat av: Anna

Trillade in på din blogg av en slump just i detta nu. Härligt att se ett inlägg om Chicago först av allt, det är min favoritstad!! Jag älskar stan den har verkligen allt! Bodde där ett år under mitten av 90-talet som aupair, men återvänder ständigt. Ser fram emot att läsa din blogg mer.

2011-08-27 @ 18:04:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin