Skiiiiing!!!



Herrej--vlar vad jobbigt det var att åka "skatestyle"! Jag hade på känn att min kondition skulle vara kass och efter en timme på skidorna trodde jag att jag skulle svimma och kräkas samtidigt. Det måste vara jobbigare att köra den här stilen än vanlig traditionell längdåkning, men KUL var det! Kenza sprang vid sidan, framför och ibland bakom och jag skrek RUN RUN och hon susade fram som värsta Forrest. Vilket TEAM vi är!

På lördag tävlar en av Ks vänner i Skijourning, alltså skidföre med draghjälp av hund (har ingen aning om vad det heter på svenska) här i Fairbanks, ska eventuellt dit och heja på!

Kommentarer
Postat av: Anna i USA

Lyllos dig. Längdskidor är ju skit kul :D

2011-02-03 @ 04:21:24
URL: http://annaedback.blogg.se/
Postat av: Linda - Mitt liv i Grekland

Tycker du och Kenza också ställa upp i Skijourning på lördag! ;)

2011-02-03 @ 10:15:16
URL: http://dotlc.blogg.se/
Postat av: Linnea i Alabama

men vad coolt!! avis på dig som får aka skidor och att din hund ar uppfostrad!

2011-02-03 @ 14:52:03
URL: http://skruttplutt.wordpress.com
Postat av: Marie

Anna; det här var inte den typen längdåkning som jag är van vid, skitjobbigt! Men kul, säkert ännu roligare om man har en stark hund som drar än!



Linda; Hahaha, Kenza är en minivariant, kanske hon skulle kunna dra en 6åring..;)



Linnéa; Vi är lite förvånade över att Kenza är så liten, hon är miniAussie. Ingen draghund direkt..inte helt uppfostrad heller, har lärt sig att hoppa upp i sängen..fast det är ju..gulligt. Joggar du nåt med Nala?

2011-02-06 @ 01:29:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin