Wilderness Woman Contest

Fortfarande i Anchorage och jag chillar på hotellet medans K är och jobbar. Höll på att sätta frukosten i halsen när jag läste den här annonsen och är lite besviken att jag missade att kandidatera till tävlingen som hölls i december;


WILDERNESS WOMAN CONTEST

This fun-filled festival challenges single women to compete for utter Alaska Womanhood. THey haul water buckets in a race for strength and efficiancy, make a sandwich for a local bachelor, drive a snowmachine, catch a fish, climb a tree and lug a load of firewood. The woman who performs the fastest and most accurately wins. No fee to participate!

Hoppsan, jag är ju inte singel längre. Men annars hade jag verkligen ställt upp. Vill ju inte missa chansen att få visa att jag kan bre smörgåsar åt män.


Kommentarer
Postat av: Li

allvarligt? det är ju fantastiskt! undrar hur media skulle rasa mot detta om det annonserades eller anordnades något liknande i Sverige!hihi

2011-01-11 @ 21:49:12
URL: http://li-mitt-liv.blogspot.com
Postat av: Linnéa i Alabama

Är det sant? Haha just smörgåsdelen var unik... jisses

2011-01-12 @ 00:22:32
URL: http://skruttplutt.wordpress.com
Postat av: Anna - Swaussie

Ja smörgåsdelen var väldigt skum! Haha!

2011-01-12 @ 11:58:24
URL: http://swaussie.blogg.se/
Postat av: Marie

Li; Ja lite kul, tävlingen verkade gå ut på att man ska klara sig själv häruppe, med vedklyvning och all, minus det där med smörgåsen då förstås..



Linnéa; Verkar som att det är bra fokus på självständighet bland Alaskatjejerna, fast det där med smörgåsen fattade jag ju inte varför det skulle vara med förstås..



Anna; En bra kvinna reder sig själv, OCH brer smörgåsar...liksom..hur är synen på manligt/kvinnligt i Aussie jämfört med Sverige? Kan ni inte skriva ett inlägg, vore intressant!

2011-01-13 @ 03:51:06
Postat av: Linnéa i Alabama

eller hur! Ser man på Palin så utstrålar hon verkligen självsäkerhet och independent women! (stavas det så)

Iallafall, gud vilken rolig tävling! Men det bästa är att du har ett helt år på dig tills den går igen nästa år"! Jag ska anmäla dig!

2011-01-14 @ 01:45:48
URL: http://skruttplutt.wordpress.com
Postat av: Marie

Linnéa; haha, ja gör det! Behöver träna upp mig, tyckte jag var grymt självständig ända tills jag flyttade hit, sen har det gått..utför. 2011 blir vi självständiga igen, är du på??

2011-01-14 @ 21:08:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin