Och så det yttre äventyret

2010 var året då jag flyttade till Alaska. Vinterlandet, där man ju hört att det finns både isbjörnar på gatorna och älgar i trädgården. Det senare skulle visa sig vara sant både en och två gånger. Ett skönt avbrott från vår nya vardag i Vinterlandet hade vi i mars då vi reste till Florida och Mexico. Konferens kallas det tydligen inom jobbvärlden. Under våren startade jag min Operation odla trädgård, ett äventyr med otroligt blandat resultat. Nästa år ska jag kolla tydligare vad zon 9 egentligen innebär. Under sommaren besökte vi Idaho där både cowboydans och ridning i Klippiga bergen stod på schemat. Besök fick vi också, både från Idaho och från Sverige! Hösten har varit hektisk med nytt jobb för K. Själv har jag tagit körkort, letat jobb och skolat katt och valp. I november började jag som kassörska på Fred Myers, det ultimata testet på kulturell ödmjukhet där jag genomlevt både Black Friday och Alaska Bush orders. Jul i Alaska var som en saga, en saga som vi kunde dela med familj och vänner tack vare Skype. Nu laddar vi inför 2011, året då precis vad som helst kan hända. Jag är redo, är ni?

 


Kommentarer
Postat av: Hanna-TX

Jag ar redo!! Ar overtygad om att 2011 kommer att bli ett mycket battre ar an 2010. :) Jag kanner igen mig i ditt tidigare inlagg oxa om att tappa bort sig sjalv i allt och ett av mina nyarsloften ar att forsoka hitta tillbaka till mig sjalv. Gott Nytt Ar Marie! Kram

2010-12-31 @ 08:24:21
URL: http://crosscultureadventures.blogspot.com
Postat av: Li

Vilken härlig sammanfattning! Vad du har hunnit med mycket! =O)

Älgar i trädgården var faktiskt riktigt ballt att se bara på bilderna du la ut, kan inte tänka mig hur häftigt det var på riktigt! =O)

Gott nytt år!

2010-12-31 @ 13:18:18
URL: http://li-mitt-liv.blogspot.com
Postat av: Min plats i solen

Vilket händelserikt och spännande år du har haft Marie! :) Tänk vad mycket du har upplevt under de här 365 dagarna. Helt fantastiskt! :)



Tack för att jag har fått följa med dig i en bit av din vardag genom din blogg. Jag är så glad att du hittade mig så att jag kunde hitta dig och för att du bjuder på så mycket glädje, inspiration, klokhet och många skratt och leenden. Dessutom för att du delar med dig av DITT Alaska! Tack också för dina alltid lika fina och omtänksamma kommentarer på min blogg. De värmer så otroligt gott ska du veta! Tack för att du finns du fina bloggvän och självklart är jag redo. Nu tar vi oss an det nya året. Ett år då allt är möjligt!



Gott nytt år på dig kära Marie!



Kram Lotta

2010-12-31 @ 17:44:04
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com
Postat av: sara

Önskar dig ett riktigt gott nytt år med kärlek och lycka! =)

2010-12-31 @ 23:11:12
URL: http://missmantyniemi.blogg.se/
Postat av: Anne-Marie

Roligt och trevligt att läsa dina yttre och inre sammanfattningar av 2010. Du har verkligen haft många stora förändringar. Gott Nytt År!

2011-01-01 @ 00:19:31
URL: http://bo-i-usa.blogspot.com
Postat av: Hemmafru i Florida

Roligt att lasa din blogg!!

Lycka till med dina migrations papper!!

Gott nytt år & god fortsättning önskar jag fina dig kram

2011-01-02 @ 03:50:24
URL: http://mylifeinparadise.blogg.se/
Postat av: Marie

Hanna: Jag tror 2011 kommer bli riktigt bra, finns såå mycket möjligheter! Är övertygad om att du hittar tillbaka och upptäcker nya sidor under resan! Kram



Li: Det finns ju gott om älgar hemma med, men de har aldrig vågat sig så nära som här, störtsköna! Ta hand om dig och hoppas ditt 2011 blir kalas! Kram



Lotta: 2010, året då vi båda blev bloggerskor, vilken tur! Kram på dig, jag ser fram emot att läsa om ditt 2011!



Sara: Gott nytt år till dig och din fina familj med! Ser fram emot fler fina bilder på dina tavlor!



Anne-Marie: Det är ju förändringarna som gör att man växer, även de som för stunden verkar lite jobbiga ;) Gott nytt år Anne-Marie!



Hemmafru: Hej och välkommen! Vad roligt med en svenska i Florida, håller med om att det är ett paradis! Är du klar med din immigrationsprocess? Gott nytt år, nu ska jag kika på din blogg!

2011-01-02 @ 22:38:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Blogg listad på Bloggtoppen.se Resor bloggar bloglovin